PRODUKTY
» Oprogramowanie do zarządzania gospodarką i odpadami
» Oprogramowanie do zarządzania gospodarką i odpadami
GOMiG® – Odpady
Program ułatwia prace organów ochrony środowiska w jednostkach samorządów terytorialnych, a w sposób szczególnie efektywny wspiera zarządzanie odpadami komunalnymi. System realizuje zwłaszcza podstawowe zadania gminy wynikające z nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
Podstawowe cechy systemu:
Z systemem GOMiG® otrzymują Państwo bazę z uzupełnionymi słownikami ulic i miejscowości w gminie, oferujemy również możliwość i pomoc w zaimportowaniu bazy właścicieli z ewidencji podatkowej i gruntowej.
Moduł Wymiarowy
Moduł do realizacji operacji wymiarowych w zakresie naliczeń przypisów i odpisów dla płatników. Moduł umożliwia przeprowadzenie operacji podatkowych poprzez pełną integrację z systemem KSZOB autorstwa firmy U.I.INFO-SYSTEM.
Moduł Wymiarowy obejmuje:
Deklaracje – kalkulator opłat – definiowanie sposobu wyliczania opłaty:
– definiowanie ulg wynikających z ustawy i decyzji administracyjnych.
Ewidencja deklaracji
Kontrola
Wymiar
Integracja systemów GOMiG® firmy ARISCO i KSZOB firmy U.I.INFO-SYSTEM sp.j. pozwala na podział obowiązków pomiędzy dwa wydziały (wydział ochrony środowiska i wydział finansowy) – zgodnie z odpowiednimi kompetencjami pracowników.
W takim wariancie GOMiG® pełni rolę systemu wymiarowego, w którym jest naliczana opłata śmieciowa, a następnie jest ona automatycznie przekazywana do systemu KSZOB.
Integracja GOMiG® z systemem KSZOB Księgowość Zobowiązań zapewnia:
Dlaczego powstała integracja?:
Korzyści z integracji:
Korzyści ciąg dalszy:
Nie da się opisać wszystkich korzyści jakie płyną z realizacji ustawy „śmieciowej” z wykorzystaniem integracji modułów firm ARISCO Sp. z o.o. i U.I. INFO-SYSTEM sp. jawna (GROSZEK).
Proszę jednak wziąć pod uwagę, że tu nie ma już o czym mówić, tu trzeba zacząć działać. Musimy minimalizować koszty realizacji ustawy, maksymalizować efekty jej oddziaływania na nasze środowiska lokalne oraz optymalizować pracę jaką mamy do wykonania aby była ona efektywna i dawała satysfakcję z jej wykonania.
To właśnie gwarantują połączone produkty firm ARISCO Sp. z o.o. i U.I. INFO-SYSTEM Sp. jawna (GROSZEK)
Omawiany schemat prezentuje wszystkie moduły możliwe do wdrożenia w ramach realizacji Ustawy „śmieciowej” i uwidacznia zależności funkcjonalne pomiędzy nimi.
To co jest unikalne na rynku w ramach tego systemu to fakt, że większość operacji księgowych tak po stronie księgowości podatkowej jak i księgowości budżetowej można w znacznej mierze zautomatyzować w oparciu o elektroniczny wyciąg bankowy, konta wirtualne oraz integrację z kasą. Kluczowym modułem dla tego celu jest UPK-Uniwersalny Program Księgujący oraz e-Podatki, które wspólnie zapewniają automatyzację księgowań i w znaczący sposób przyspieszają ich realizację w systemie księgowym. Płatności elektroniczne realizowane są za pośrednictwem usługi PayByNet Krajowej Izby Rozliczeniowej.
Całość rozwiązania jest kompleksowym systemem obsługi ustawy „śmieciowej” oraz ordynacji podatkowej, w ramach której prowadzone jest rozliczanie i windykacja podatku „śmieciowego”. Ponadto prezentowane rozwiązanie zastosowane w gminie pozwala na tych samych zasadach rozliczać i automatyzować księgowość innych podatków i opłat lokalnych. Oznacza to duże oszczędności również ekonomiczne w poszerzaniu infrastruktury informatycznej urzędu i praktycznego zastosowania e-usług w administracji samorządowej.
Dodatkowe rozwiązania dostępne w systemie GOMiG®.
Moduł – Selektywna Zbiórka Odpadów (SZO)
Moduł Selektywnej Zbiórki Odpadów istnieje jako dodatkowa funkcja programu GOMiG® – Odpady. Służy do ewidencjonowania i tworzenia zestawień w zakresie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Moduł SZO to możliwość ewidencjonowania poszczególnych wywozów odpadów posegregowanych, wraz ze szczegółową informacją o rodzaju i ilości wywiezionych śmieci, zestawienia objętości odpadów posegregowanych – szczegółowe zestawienie dla wszystkich nieruchomości, oraz możliwość tworzenia wydruków o objętości wywozu wszystkich nieczystości i odpadów – sumaryczne zestawienie, dające pełną informację o wywozach wszystkich rodzajów odpadów, zaewidencjonowanych w programie.
ADOK – Moduł Dokumentów elektronicznych
Moduł ściśle współpracuje z systemem GOMiG® – Odpady. Program służy do archiwizowania wszelkiego rodzaju dokumentów tradycyjnych, zeskanowanych do postaci elektronicznej. Tworzona dokumentacja elektroniczna jest często bardzo cenną informacją uzupełniającą, zaś sam proces, mający na celu dołączenie dokumentu wymaga minimalnego nakładu pracy i zajmuje niewiele czasu.
Sprawozdawczość WWW
Według nowej ustawy firma wywozowa, co kwartał ma przesłać do urzędu sprawozdanie. W oferowanym przez nas systemie może to zrobić za pomocą przygotowanej strony internetowej lub eksportując dane do pliku i przesłać go do urzędu.
Moduł RIPOK
Weryfikacja odbioru odpadów na stacji RIPOK. Weryfikacja rodzaju oraz ilości odpadów komunalnych przekazanych na stacji RIPOK przez przedsiębiorców.
Moduł GPS
System monitorowania pracy pojazdów przedsiębiorców. Współpraca z systemem zewnętrznym Xtrack w zakresie weryfikacji rodzaju oraz ilości odbieranych odpadów komunalnych od mieszkańców gminy.
Serwis internetowy CZYSTA GMINA
Z nowa ustawą Urząd będzie mieć dodatkowy obowiązek udostępniania na stronie internetowej informacji dotyczących m.in.:
Z pomocą dla Urzędów przychodzi portal www.czystagmina.pl, który pełni rolę zarówno serwisu ekologicznego, jak i zapewnia Urzędom realizację w/w obowiązków ustawowych.